מושגים בתחום

מדריכים והסברים

מילון מושגים:
Cost Per Action - CPA עלות לפעולה, מודל פרסום באינטרנט, במודל זה המפרסם משלם עבור כל פעולה המתבקשת (רכישה, מילוי טופס, וכן הלאה).

CPL - עלות לכל הפנייה, מודל תמחור פרסום באינטרנט, שבו המפרסם משלם כסף עבור כל הפנייה ומילוי טופס עם פרטי הלקוח. כאשר מסתכלים על המודל ה- CPM (עלות לאלף צפיות) ניתן להבחין שהמפרסמים נאלצים לשלם עבור הופעות ללא ידיעה האם זה משתלם להם, אותו דבר לגבי CPC (תשלום עבור קליק).
פרסום CPL מאפשר למפרסמים לשלם כסף רק על אנשים שבאמת מעוניינים במוצר שלהם. פרסום ה- CPL הראה צמיחה נפץ בתקופה האחרונה. בדרך כלל, תשלום ה-CPL גבוהה בהרבה משיטות כמו CPC.
Cost Per Click - CPC הוא מודל פרסום באינטרנט שבה המפרסמים משלמים לבעלי האתרים עבור כל לחיצה על המודעה שלהם. במנועי החיפוש, המפרסמים בדרך כלל בוחרים ביטויי חיפוש בהם ירצו להציג את המודעות שלהם. ברוב המקרים, המפרסמים משלמים מחיר קבוע לכל הקלקה ולא משתמשים במערכת מתוחכמת. 
מודל פרסום זה פתח דלת להונאות באמצעות לחיצות מוגזמות, אם כי גוגל (המפעילה את גוגל אדסנס) ואחרים יישמו מערכות אוטומטיות כדי להישמר מפני קליקים גסים.
Cost per mille - CPM, מודל פרסום שפירושו עלות לכל אלף צפיות (mille פירושו אלף), CPM הוא מדד נפוץ בתחום הפרסום. ניתן למצוא את מודל פרסום זה ברדיו, בטלוויזיה, בעיתון, במגזינים ובאינטרנט. 

eXTReMe Tracker